Pohľad do histórie Gymnázium Mikuláša Galandu Turčianske Teplice
Výber diel Mikuláša Galandu
Gymnázium M. Galandu: Škola – cesta k tvorivému mysleniu

Posledný týždeň v škole sme si spríjemnili dvomi výletmi po Slovensku. V utorok ráno sme vlakom docestovali do Žiliny, pretože nám pani profesorka triedna, Katarína Janovská, vybavila prehliadku závodu Kia Motors. Prišli sme do obrovského komplexu, ktorý sa nachádza na kraji Tepličky nad Váhom. Hneď si nás pod svoje ochranné krídla zobral náš sprievodca pán Veverka, ktorý nám po celú dobu prehliadky hovoril zaujímavé informácie. Celý závod sme aj z bezpečnostných dôvodov nevideli. Pán Veverka nás zobral do dvoch hál, konkrétne do Zvarovne a do Montážnej haly.

V dňoch 10. až 18. júna sa dve žiačky našej školy pod vedením pp. Mračkovej pridali k výpravnej skupine študentov Gymnázia Veľká Okružná zo Žiliny a vydali sa na sever. Cez Poľsko, so zastavením v hlavnom meste - Varšave, sme docestovali do hlavného mesta Estónska - Tallinnu. Po jeho prehliadke sme prenocovali v hoteli a ráno sa opäť vydali na "dlhú" cestu do druhého najväčšieho mesta Ruska - PETROHRADU. Tu sme zažili jedinečnú skúsenosť multikulturality na hoteli, pri prehliadke mesta a jeho najkrajších a najvzácnejších historických a architektonických pamiatok, ktorými sú napr.

Dňa 27. júna 2017 v rámci letného kurzu trieda II.A pokorila najvyšší vrch Chočského pohoria Veľký Choč. Výstup sme zahájili z Valaskej Dubovej - od známej Jánošikovej krčmy. Cesta na vrchol nebola jednoduchá, išlo o neustále striedanie mierneho a strmšieho stúpania. Cesta trvala do dvoch hodín. Počasie nám pripravilo nádherný výhľad na všetky svetové strany. Po polhodinovom kochaní sa prírodou  a občerstvení sme sa vrátili späť po tej istej trase. Z výstupu boli žiaci nadšení.

Školský rok vždy treba ukončiť vo veľkom štýle. Tentokrát sme však „zamenili“ Turiec za niečo veľkolepejšie. Vysoké Tatry.

V pondelok 26. 6. sme sa ráno v takmer plnej zostave zišli na teplickej vlakovej stanici odkiaľ sme s prestupom vo Vrútkach úspešne docestovali až na stanicu Poprad – Tatry. Spolu s ťažkými cestovnými taškami sme sa presunuli k nástupišťu tatranských elektrických železníc a docestovali sme až do Starého Smokovca, kde sídlilo naše trojdňové prechodné bydlisko – penzión Koliba. Po ubytovaní a rozdelení izieb sme s neskrývaným nadšením vytiahli päty z izieb a cestou do dlho očakávanej Tricklandie sme vyšli na neďalekú vyhliadku. Tricklandia uchvátila nielen nás, ale aj našu triednu Mgr. Z. Mračkovú a pani psychologičku K. Ďurecovú, ktoré s nami výlet bravúrne zvládli a „pretrpeli.“ Ani po veľmi chutnej večeri sme nezaháľali a vybrali sme sa na prechádzku, smerom na Tatranskú Lomnicu k Studenému potoku, ktorý mal byť údajne „za touto zákrutou,“ ako nám bolo povedané no skutočnosť bola o nejaký ten kilometer iná...

viki2_majsterka_slovenska.jpgDňa 24. júna 2017 sa v Trenčíne uskutočnili  Majstrovstvá SR v atletike. Viktória Marčeková, žiačka sekundy a členka AK ZŤS Martin,  v kategórii mladšie žiačky  v disciplíne beh na 600m zvíťazila časom  1:45,64 min. a stala sa  Majsterkou Slovenska v tejto disciplíne.

K tomuto športovému úspechu blahoželáme, prajeme jej veľa chuti a energie k dosahovaniu ďalších skvelých výkonov a sme hrdí, že je žiačkou nášho gymnázia a aj touto formou prispieva k šíreniu jeho dobrého mena.

Riaditeľ školy oznamuje, že slávnostné ukončenie školského roka 2016/2017
bude dňa 30. 6. 2017 o 8:00 hod. pred budovou školy.
Vyučovanie končí o 9:35 hod.

Mgr. Igor Arvensis
riaditeľ školy

19. júna 2017 o 12. hodine vo veľkej koncertnej sále Konzervatória v Žiline sa uskutočnila slávnostná akadémia pri príležitosti oceňovania žiakov stredných škôl v Žilinskom kraji za úspechy a výsledky v oblasti výchovy a vzdelávania. Celkovo bolo ocenených 24 žiakov a medzi nimi nechýbala ani naša žiačka VII. G triedy Diana Musová. Akadémia mala vysokú spoločenskú úroveň a ako riaditeľa školy ma veľmi teší, že pri odovzdávaní ocenení zaznela aj naša škola.

Týmto chcem poďakovať Diane Musovej za reprezentáciu školy a šírenie dobrého mena nášho gymnázia.

Mgr. Igor Arvensis
riaditeľ školy

V prílohe sú výsledky žiakov 2. kola PS na štúdium na našej škole.

MIDIvolejbal - dlhodobá, postupová súťaž vo štvorkovom volejbale /hrajú štyria hráči na ihrisku o rozmeroch 7x14 m/. V základnej skupine sme sa stretávali s družstvami ZŠ Školská Turčianske Teplice. Celkove sa stretávali štyri družstvá na štyroch turnajoch. Našu školu reprezentovali dievčatá z II.G, III.G a IV.G triedy. Do regionálneho kola postupovali naše dievčatá, ktoré sa uskutočnilo 29. mája na Gymnáziu Lettricha v Martine. Domáce družstvo Gymnázia Lettricha sme porazili 2:1, ZŠ Dubčeka z Martina sme porazili 2:1, ale družstvu ZŠ Sučany sme podľahli 2:0.

V dňoch 1.6-2.6 2017 sa vybraní študenti našej školy zúčastnili exkurzie v Prahe. Hneď prvý deň naše kroky zamierili na výstavu Body the Exhibition do Holešovíc, kde sme spoločne odkrývali tajomstvá ľudského tela. Výstava nás previedla fascinujúcim svetom nášho tela a umožnila nám pohľad hlboko pod kožu. Na výstave sme videli kostry, svalstvo, reprodukčné i dýchacie orgány a mnohé iné časti nášho tela. Navštívili sme i galériu zameranú na vývoj ľudského plodu. Celou výstavou nás sprevádzal študent medicíny, ktorému touto cestou chceme poďakovať za detailný výklad a zodpovedané otázky.

Stránky

Tel.: Tajomníčka: 043 492 23 28
E-mail: skola@gymtut.edu.sk

Server
Debian GNU/Linux, pripojenie do Internetu zabezpečuje INFOVEK, Rodičia (HW, feb. 2009), história webového sídla, správa servera od r.  2002 - P. Štrba.